Okinawská dieta pomůže zhubnout, ale také prodlouží život: Stačí dodržet několik kroků

autor Nikola Klementová publikováno 11.01.2024 06:50
Osobní váha

Chcete zhubnou, ale nedaří se vám? Nebo se chcete stravovat zdravě a dožít se tak vysokého věku? Následujte jednoduchou okinawskou dietu.

Okinawané, tedy lidé žijící na japonském ostrově Okinawa, jsou spojováni s dlouhověkostí. Navíc jsou zde lidé štíhlí, vitální a zdraví i v devadesáti letech. V čem tkví jejich tajemství? Jak díky této dietě zhubnout a dožít se vysokého věku? A z čeho se tato oblíbená dieta skládá? Rádi vám prozradíme vše potřebné, co vás ke kýženému výsledku dovede.

Z čeho se skládá okinawská dieta 

Okinawská dieta se skládá především z rostlinných potravin. Takže v ní nenajdeme žádné uzeniny, paštiky, průmyslově zpracované potraviny, například brambůrky, hotová jídla a mnoho dalších. Jedná se o stravu čistou, svěží a plnou výživných látek a zdravých tuků. Pokud však maso máte rádi, neodpírejte si ho, ale nedopřávejte si ho každý den. Zkuste jej do jídelníčku zařadit například třikrát do týdne. 

Zdravý oběd

Díky těmto stravovacím návykům je známo, že se lidé na Okinawě dožívají vysokého věku. Nutno však dodat, že nejde pouze o stravu, ale i o aktivitu, a to i ve vysokém věku. Dále mezi ně patří smích, interakce s rodinou a vyhýbání se stresu. Jak už všichni víme, stres vyplavuje hormon zvaný kortizol, který je známý tím, že ohrožuje imunitní systém a celkově organizmus člověka.

Několik kroků k vytoužené váze a dlouhému věku

Okinawané kladou důraz na pojídání sezonní a čerstvé zeleniny a ovoce. Především pak batáty, které se u nás pojídají minimálně, což je však škoda, neboť obsahují uhlohydráty, které podporují energii, ale také činnost mozku. Dále špenát, brokolici, mrkev a ředkvičky. Z ovoce jsou to citrusové plody, které mají velice pozitivní vliv na pokožku, jablka pro zdravá střeva, hrozny a melouny. Mimo jiné jejich jídelníček také obsahuje velké množství luštěnin, které jsou bohaté na vlákninu, minerály a další velice důležité živiny. 

Čas od času si také dopřávají maso, ale jen zřídka. Mimo něj pravidelně pojídají ryby a mořské plody, které jsou prospěšné pro zdraví kostí, mozku a srdce. Především pak losos, krevety a sardinky. Mimo jiné jejich jídelníček obsahuje také hnědou rýži a ovesné vločky. Na pití si dopřávají vodu obohacenou o ovoce a zelený čaj, který je obsahuje přínosné polyfenoly.

Rychlý oběd

Podstata okinawské diety

Okinawané pojídají stravu, která obsahuje velké množství živin. Pokud tedy každé vaše jídlo, které si naservírujete na talíř, bude mít několik barev a živin, je to dobré jídlo. Samozřejmě bramborový guláš, řízek s hranolky, uho omáčka a další, to opravdu nejsou. K vytoužené postavě také dojdete tím, že si dopřejete kvalitní a dostačující spánek, relaxaci, pohyb v přírodě, a především, nebudete se přejídat. To je také podstata Okinawanů. 

Co nám tyto jednoduché kroky nabídnou

Obyvatelé Okinawy jsou známí nejen dlouhověkostí, ale i vitalitou, a právě strava a vše výše zmíněné podporuje nejen ji, ale také pomalejší stárnutí a kvalitní pohyb i ve vyšším věku. Mimo jiné tato dieta chrání srdce, poskytuje ochranu před rakovinou a udržuje zdravou tělesnou váhu. Je tedy důležité, abyste se řídili kalorickým příjmem a výdejem. Příjem nikdy nesmí převýšit výdej a vždy dbejte na to, aby vaše strava obsahovala dostatek živin. 

     

Mohlo by Vás zajímat

Bolest kolene
publikováno 15. 2. 2024 autor Nikola Klementová

Na oteklé a bolestivé klouby zabere domácí mazání i koupel ze starodávných surovin

sedmikrásky
publikováno 19. 2. 2024 autor Petra Seibertová

Květiny podle znamení zvěrokruhu: Která z nich je ideální přímo pro vás?

Karamelový dezert
publikováno 17. 2. 2024 autor Nikola Klementová

Vynikající nepečený dezert k víkendovému kafíčku, který máte za 30 minut připravený

zavřít reklamu
×
Reklama