Chtěli byste zhubnout bez hladovění? Vyzkoušejte postupy ověřené štíhlými Japonci

fotografie autora Nikola Klementová publikováno 24.02.2024 08:00
Hubnutí

Jarní období tu máme cobydup. A s ním v zádech také léto, které se nese ve znamení plavek, šortek a jiného krátkého oblečení. Pokud chcete zhubnout, začněte již nyní.

Zhubnout takzvaně do plavek je jedna věc. Ale věc druhá je ta, abyste si hubené tělo udrželi. Bohužel mnozí drží drastické diety, omezují se v jídle a tvrdě sportují, aby docílili vysněné váhy. Většina však k tomuto kroku dojde, ale vysoká váha se po čase vrátí. Hubnutí u jinak zdravého člověka není o drastickém odříkání, ale o celkové změně životního stylu. Pokud tedy chcete zhubnout, následujte ověřené postupy štíhlých Japonců.

Stravovací návyky Japonců

Základ japonské stravy tvoří rýže, sója, maso, ryby a zelenina. Mimo stravy bohaté na minerály a zdravé tuky, se ve většině domácností jídlo pojídá ve stejný čas. Jídlo se zde považuje za společenský rituál, u kterého se sejde více lidí. Mluví se a potrava se nepojídá příliš rychle. Což je u nás velký nešvar. Svačiny, ale také obědy pojídáme ve spěchu a ve stresu. Nehledě na to, že mnohdy ani nemáme čas oběd uvařit, a tak si odskočíme do rychlého občerstvení. Nebo oběd neuvaříme či si jej nekoupíme a večer se přejídáme. Tělo je tak v neustálém stresu, ukládá si tuky na horší časy a ne a ne zhubnout. 

Hlídejte si velikost porcí

Nejen, že byste měli jíst domácí stravu a nejíst ve stresu, ale k tomu, abyste zhubli, je také důležité nepřejídat se. A to je mnohdy těžko dosažitelné, když během dne nestíháme jíst. Jakmile se ale večer uklidníme, přijde na nás hlad a přejídáme se. Mozek nám říká, že stále lační, a tak máme tendenci sníst cokoli. A to je špatně. Do práce si berte obědy a držte se japonského pravidla – jezte tak, abyste se nasytili pouze z 80 %.

Domácí jídlo

Mimo jiné, všimli jste si, jak malé porce Japonci pojídají? Je to především tím, že potravu konzumují pomalu a díky tomu se pocit sytosti dostaví mnohem rychleji. Navíc mozek díky menšímu talíři, který vypadá plnější, velice jednoduše ošálíte. Jezte pomalu a snažte se jíst více obilnin, zeleniny a libového masa. Zapomínat nesmíme ani na pitný režim. Japonci pravidelně popíjejí zelený čaj. Ten, jak je známo, obsahuje mnoho antioxidantů, které podporují činnost mozku a spalování kalorií. 

Jaké jídlo si dopřát

Zapomínat byste neměli nejen na pravidelný oběd v přibližně stejný čas, ale také na vydatnou a střídmou svačinku. Například žitný chléb, lučinu, plátek libové šunky a kus zeleniny. Obecně však lze říci, abyste ze stravy vyřadili brambůrky, smažené pokrmy, přesolená jídla a alkohol, který je velice kalorický. 

Kvašená zelenina

Naopak si dopřejte potraviny, které zasytí, obsahují mnoho vlákniny a živin. Do jídelníčku zařaďte kysané zelí a jinou kvašenou zeleninu, ale také luštěniny, kroupy, oves, libové maso a ryby alespoň třikrát do týdne. Snídaně se snažte jíst vždy slané. Například zeleninovou pomazánku a šálek zeleného čaje. Celozrnný chléb s vejcem a tak dále. 

Pohyb je důležitý

U většiny z nás nebude strava totožná s tou japonskou. Avšak je velice důležité, abyste pravidelně snídali, obědvali a večeřeli – vždy nejlépe domácí stravu. Také nepojídejte ve spěchu. Co se týká stresu, vyhněte se mu co nejvíce to půjde. Neboť stres zpomaluje metabolismus a z velké části blokuje odbourávání tuků. Nezapomínejte na pravidelný pohyb, choďte na pravidelné procházky, podnikejte rodinné výlety do přírody. Příroda má velmi pozitivní vliv na psychiku člověka. A pokud se budete cítit skvěle, bude se vám lépe hubnout.  

Mohlo by Vás zajímat

Túje
publikováno 19. 4. 2024 autor Nikola Klementová

Jaké jsou výhody a nevýhody plotu z tújí? A jaká je jejich alternativa?

Kempování na divoko
publikováno 15. 4. 2024 autor Aleš Mohr

Wild parking: aneb základní pravidla divokého parkování

Slovinsko
publikováno 17. 4. 2024 autor Aleš Mohr

Návštěva Slovinska: Průzračná řeka Soča i oblast vodopádů

zavřít reklamu
×
Reklama